Czym jest choroba okluzyjna zębów?

Damy głowę, że wielu z wam hasło choroba okluzyjna zębów, nie mówi zbyt wiele. Dziś więc nie tylko opowiemy wam o tym, czym jest choroba okluzyjna, lecz także dopowiemy na trudzące wielu potencjalnych pacjentów gabinetów stomatologicznych, jakim jest choroba okluzyjna — jak leczyć? Mamy więc nadzieję, że dziś nauczycie się czegoś wartościowego o tak ważnych kwestiach, jak zdrowie jamy ustnej, poprawić zdrowie i jakość zgryzu!

Czym więc jest choroba okluzyjna? Otóż jest to nieprawidłowa relacja i zaburzenie funkcji kontaktu zębów z łuku górnego i dolnego, ale też działania mięśni żucia oraz stawu skroniowo-żuchwowego w naszej twarzoczaszce. Te czynniki są ze sobą połączone! Najgorsze jest jednak to, że takie nieprawidłowości są czymś co jest trudne do zauważenia. Jeżeli jednak nie podejmiemy leczenia choroby okluzyjnej, to tak naprawdę ryzykujemy znacznie więcej niż nam się wydaje. Rezultaty choroby okluzyjnej mogą być naprawdę kłopotliwym problemem, którego nie warto męczyć!

Jak jednak objawia się choroba okluzyjna? To łatwe do powiedzenia, jednak trudne do zauważenia, jak już zresztą zauważyliśmy. Przede wszystkim, zauważycie wtedy nasilające się bóle głowy i szczęki. Zaburzenia mięśni żwaczy prowadzą do tego, że nasza szczęka pracuje w nieodpowiedni sposób. Poza tym warto zwrócić uwagę na to, że zęby w jamie ustnej ulegają starciu, a co więcej, gdy macie zamocowane uzupełnienia protetyczne uzębienia, możliwe jest uszkodzenie ich, a w skrajnych przykładach nawet ich odpadnięcie. Poza tym, na pewno poczujecie rozchwianie zębów czy wyjątkowo mocne drętwienie twarzy, a dokładnie jej mięśni. Sami wiecie, że tak być nie powinno — na co więc czekacie?

Jak leczyć chorobę okluzyjną?

Zastanówmy się więc nad tym, aby odpowiedzieć na te niezwykle trudne pytanie: choroba okluzyjna — jak leczyć? Na samym początku trzeba zdać sobie sprawę z tego, że choroba okluzyjna jest czymś co wymaga niezwykle dużej ilości pracy i specjalistycznej opieki stomatologicznej ze strony konkretnego specjalisty. Właśnie dlatego, leczenie choroby okluzyjnej nigdy nie wygląda w ten sam sposób. Gdy zostanie ona zdiagnozowana, stomatolog ustala konkretny plan terapii leczenia okluzji. Dzięki badaniom i leczeniu możliwe jest nie tylko wyleczenie efektów choroby, ale też przede wszystkim ich przyczyny. Wyleczenie takich szkód jest konieczne do cieszenia się całkowicie pełnią zdrowia. Jak więc wygląda leczenie? Otóż to stosunkowo prosta kwestia i jak już wspomnieliśmy, dużo zależy od typu leczenia. Dlatego właśnie stosuje się zabiegi z zakresu ortodoncji, wymiany wypełnień o niepoprawnej jakości czy nawet uzupełniania zębów o pewne uzupełnienia protetyczne.

A więc wiecie już jak wygląda i na czym polega choroba okluzyjna zębów i co najważniejsze, jak możecie ją leczyć. Od, teraz gdy zauważycie już pewne kłopotliwe symptomy, to na pewno będziecie mogli zastawnowić się co możecie z tym zrobić. Nie bójcie się też wizyty u stomatologa, gdyż to właśnie on może pomóc wam w uratowaniu tej kwestii!

Opadające dziąsła? Co zrobić?

Opadające dziąsła to niezwykle kłopotliwy problem, którego powód występowania jest zróżnicowany. Czasami opadanie naszych dziąseł jest spowodowany przez uwarunkowania genetyczne, na które kompletnie nie mamy wpływu, ale też szereg czynników, który powoduje powstawanie takich dolegliwości. Recesja dziąseł, czyli po prostu opadanie dziąseł może być także spowodowana przez kwestie takie jak […]